Néhány egyszerű lépés, hogy csökkenteni tudd a húsfogyasztásodat

A motiváció többféle lehet, de vezessen bármi odáig, hogy szeretnéd megváltoztatni az étkezésedet, néhány tippet adunk, hogy legyen olyan nehéz, amilyennek elsőre tűnik.
Néhány egyszerű lépésben csökkenthető a húsfogyasztás

A kiegyensúlyozott étrend jótékony hatásairól rengeteget hallhatunk, éppen ezért ezt nem is részleteznénk jobban, mindenki számára egyértelmű, hogy az egészséges élet egyik legfontosabb alapeleme.

Azt viszont, hogy hogyan jutunk el egy olyan táplálkozási formáig, ami a szervezetünknek, lelkünknek és esetleg a környezetünknek is jó, arról már érdemes beszélni. A vegetáriánus életmód az, amit a kutatók a legkörnyzetbarátabb táplálkozási formának tartanak, ennek ellenére is elképzelhetetlen, hogy az emberiség az egyik pillanatról a másikra úgy határozzon, felhagy a húsevéssel holnaptól. Akarattal nem lehet befolyásolni több milliárd ember étkezését. Éppen ezért akármi is legyen az, ami arra késztet valakit, hogy változtasson, tartsuk tiszteletben.

Lehet, hogy egy környezettudatosabb élet képe a cél, az is lehet, hogy a családba érkező kiskutya döbbenti rá a gazdit, hogy jobb lenne kevesebb állatot fogyasztani, de a magas koleszterinszint is könnyedén ráveszi az embert, hogy gondolja át a táplálkozását. Azoknak, akik rendszeresen fogyasztanak húst, szinte elképzelhetetlen, hogy milyen sokszínűséget kínál a növényi étrend, de ha néhány apró lépéssel közelítenek felé, a napi húsfogyasztást redukálhatják, és az alábbi pár trükk segítségével sokkal változatosabbá tehetik a menüjüket.

A tervezés mindenféle éltemódváltás alapja. Az új dolgok bevezetése tudatosságot igényel, ehhez pedig nem lehet kihagyni az átgondolás lépését. Mivel nagyon ijesztő lehet egy teljesen új étrend beiktatása, segítünk magunkon, ha néhány napra előre elképzeljük, hogy mit eszünk majd. Például a vacsorák húsmentesítése egy jó választás, hiszen a pástétomok, pesto, tofu mind olyan feltét, ami könnyedén helyettesíti a felvágottat. Ha az ebédet szeretnénk izgalmasabbá tenni, gondoljuk át a fehérjeforrások kínálatát és válasszunk valamilyen hüvelyest az új menübe.

Akár a teljesen húsmentes életmód a cél, akár csak a fogyasztott mennység csökkentése, ne kapkodjunk! Hagyjunk időt magunknak, hogy fokozatosan álljunk át az új rendszerre. Elég például egyetlen húsmentes napot beiktatni, amikor jut időnk kísérletezésre. Persze az előbbiekben megfogalmazottak szerint akár az egész napra megtervezhetjük az ételeket, és akkormég könnyebb lesz az egész.

Nem is gondolnánk, hogy a reggeli mekkora lehetőségeket jelent ebben az esetben számunkra, hiszen az az étkezés, amin a legkönnyebb változtatni. Zabpehely gyümölcsökkel és magvakkal, palacsinta mogyoróvajjal, esetleg egy szendvics friss zöldségekkel? Mind ideálisak reggelinek, ráadásul mi is energikusan indíthatjuk a napot.

Sok húsevő érzi úgy, ha kimarad a hús az ételből, valami hiányzik számára. Ezt a hiányérzetet könnyen felszámolhatjuk, ha mediterrán tálat készítünk magunknak. Egy kis csicseriborsóból készült hummusz, olajbogyóval és friss zöldségekkel, esetleg némi aszaltgyümölccsel, magvakka feldobva, emellé egy pitával, laktató és egészséges, ráadásul a szervezetünk mindent megkap, amire szüksége van.

Főtt ételek készítésekor jó trükk, ha a darálthúst főtt lencsével helyettesítjük akár teljes mértékben. A lencse remek választás, mert a chilis babba, töltött paprikában, de a lasagne töltelékeként is tökéletesen megállja a helyét. Ne a hagyományos újévi lencsefőzelékre gondoljunk, hanem egy az ételeknek megfelelően fűszerezett puhára főtt lencsére.

A fűszerezés egyébként is kulcsfogalom, az ételeink jelentős részét húsmentesíthetjük akár észrevétlenül, ha a megfelelőfűszereket választjuk.

Kapcsolódó cikkek

Néhány egyszerű lépésben csökkenthető a húsfogyasztás

Néhány egyszerű lépés, hogy csökkenteni tudd a húsfogyasztásodat

Több oka is lehet, hogy visszafognád a húsfogyasztásodat. Környezettudatosság, egészségügyi megfontolás, vagy csak a spórolás gondolata indított el az úton, nem számít, menni fog.

Foglalkozások bemutatása: gyógymasszőr

Foglalkozások bemutatása: gyógymasszőr

A gyógymasszőr nem csak testileg lazíthat el bennünket, hanem a lelkünket is ápolja.

5 ok, amiért érdemes biciklizni

5 ok, amiért érdemes biciklizni

Akad bőven magyarázat arra, hogy miért rajonganak érte ilyen sokan.